Total Pageviews

Friday 23 September 2016

PERINGKAT PERKEMBANGAN TEKANAN DARAH TINGGI

-Peringkat pertama : Darah Gelap & Lekit


Apabila kandungan air di dalam darah semakin berkurangan (akibat daripada ubat), kepekatan darah akan meningkat menyebabkan sel-sel darah merah melekat bersama dan menjadi gelap dan lekit. Ini akan menghalang pengaliran darah menjadi lancar dan memaksa jantung mengepam darah dengan lebih kuat. Keadaan ini akan menyebabkan tekanan darah menjadi semakin tinggi.

-Peringkat Ke-2: Kerap Rasa Letih dan Mengantuk


Pengaliran darah menjadi perlahan dan tidak lancar apabila kepekatan darah menjadi semakin tinggi. Ini menyebabkan pengaliran oksigen dan nutrien ke seluruh badan menjadi kurang efektif. Anda juga kerap keletihan dan mengantuk disebabkan otak tidak menerima bekalan oksigen yang mencukupi. Anda sering rasa letih dan mengantuk terutama di waktu petang. Kualiti tidor turut terjejas walaupun anda mendapat tidur yang mencukupi (8 - 9 jam) sehari. 

-Peringkat Ke-3: Lemah Tenaga Batin atau Tahap Seksual Menurun (Libido)

Tidak kira lelaki atau perempuan, masalah Tekanan Darah Tinggi akan mengganggu sistem hormon dan pengaliran darah badan anda dan menjejas kualiti kehidupan seksual anda.

-Peringkat Ke-4: Sakit Kelapa atau Migrain

Simptom awal menandakan bahawa kapilari darah dalam otak semakin menyempit dan tekanan serta aliran darah dalam otak juga semakin meningkat.

-Peringkat Ke-5: Penglihatan Menjadi Semakin Kabur

Kapilari yang terdapat pada mata adalah yang paling halus, apabila pengaliran terjejas ia akan mengganggu kelancaran darah. Simptom ini boleh menyebabkan komplikasi pada sel mata seperti penglihatan semakin kabur atau katarak.

-Peringkat Ke-6: Masalah Buah Pinggang, Pengerasan Saluran Darah, Fungsi Hati Merosot dan lain-lain Penyakit Sekunder

Buah pinggang menjadi semakin lemah kerana beban yang semakin bertambah. Bukan sahaja ia perlu menanggung penyingkiran cecair (tekanan) yang banyak, ia juga perlu berkerja keras untuk menyingkirkan sisa-sima kimia daripada ubat-ubat yang anda makan itu.

Peringkat Ke-7: Peringkat Terakhir...

Apa yang paling menakutkan mengenai Strok dan Serangan Jantung adalah ia boleh menyerang pada bila-bila masa tanpa sebarang amaran. Apabila serangan berlaku, mungkin untuk kali pertama atau mungkin juga untuk kali terakhir dalam hidup anda…..


Bila kebanyakan dinding salur darah diselaputi oleh plak, maka tekanan darah memang sukar untuk dikawal. Ia sentiasa tinggi walaupun diberi ubat preskripsi yang membesarkan salur darah. Salur darah sudah tidak anjal lagi. Reseptor bahan aktif ubat darah tinggi juga sudah diselaputi plak. Jadi bagaimana ubat nak berkesan.. 


Inilah punca tekanan darah tinggi tegar yang boleh mencapai lebih 200 mm Hg (tekanan sistolik). Tekanan diastolik pula sentiasa melebihi 100 mm Hg. Maka risiko lumpuh akibat pendarahan di otak akibat salur kapilari pecah atau sumbatan pada saluran kapilari di otak. 

Apabila oksigen tak sampai di otak akan menyebabkan anggota bahagian berkenaan menjadi lemah dan lumpuh.


KINI ADA PENAWARNYA



TASLY DANSHEN PLUS 
HERBA PENAWAR DARAH TINGGI

Sila bagi diri anda satu peluang untuk mencuba 
TASLY DANSHEN PLUS. Anda boleh mengelakkan masalah kesihatan yang lain secara semula jadi tanpa sebarang kesan sampingan. Bukankah 
"MENCEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MERAWAT"


"CEGAH SEBELUM PARAH". DAPATKANNYA SEKARANG !!!!!

CALL / WHATSAPP 012 258 7474 / 019 221 9249






No comments: