Total Pageviews

Thursday 22 September 2016

BAHAYA KOLESTROL TINGGI DAN TANDA-TANDANYA




Seseorang yang mempunyai tahap kolesterol yang tinggi kebiasaannya akan mengalami tanda-tanda berikut:-

-Sering berasa kebas-kebas pada kaki

-Timbul bintik-bintik putih(biji lemak) pada bahagian bawah mata, kawasan muka atau leher yang    disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi

-Mudah letih, penat dan cepat mengantuk

-Sering berasa sakit kepala. Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak     berkurangan, sehingga menyebabkan rasa sakit pada kepala

-Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit. Kaki merupakan bahagian yang paling sedikit mendapat darah.


-Senak dada sebelah kiri apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat. Hal ini     menunjukkan kadar kolestrol terlampau tinggi.


BAHAYA KOLESTROL TINGGI

Bercakap tentang kolesterol, ramai yang akan menganggap hanya mereka berbadan gemuk atau berisi sahaja berdepan dengan masalah ini Menurut pakar diet tanggapan itu sebenarnya memang salah berikutan kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah tidak bergantung kepada saiz badan seseorang Justeru itu, tidak pelik jika seorang yang kurus turut mempunyai paras kolesterol yang tinggi.

ARTERI MENJADI KERAS

Kolesterol yang tinggi juga boleh menyebabkan artherosclerosis atau arteri menjadi keras. Apabila plak memenuhi arteri, dinding arteri menjadi keras dan rapuh. Ini bukan sahaja menghalang pengaliran darah, malah ia juga akan menyebabkan arteri pecah kerana terlalu rapuh lalu menyebabkan darah menjadi beku di dalam badan.



BAHAYA ‘MENCINTAI’ KOLESTROL

Meskipun masalah kolestrol tinggi bukanlah dianggap penyakit namun ia tetap bahaya kerana paras kolestrol yang tinggi mampu memberi komplikasi yang digeruni antaranya:- Meningkatkan risiko penyakit KARDIOVASKULAR dan STROK. Kolestrol berlebihan akan berkumpul dan membentuk plak yang menyumbat dinding arteri Memandangkan timbunan plak ini terus bertambah dan makin menebal, aliran darah akan menjadi semakin perlahan dan mungkin terhenti.

PUNCA KOLESTROL TINGGI

Kolestrol berpunca, daripada makanan dan badan kita. Hepar dan sel lain dalam badan kita mengeluarkan kira-kira 75 peratus daripada kolestrol darah Baki 25 peratus lagi datangnya daripada makanan yang kita makan. Julat yang selamat untuk pengambilan kolestrol ialah antara 200-400 miligram sehari Kita selalunya dinasihatkan agar tidak mengambil telur, santan, daging atau makanan berlemak lain apabila kita mempunyai tahap kolestrol yang tinggi Namun, apabila semua langkah itu tidak berjaya merendahkan paras kolestrol , tidak ramai yang mengetahui tindakan seterusnya Salah satu caranya mengawal kolestrol dengan mengambil makanan serta minuman sihat yang mengandungi sterol tumbuhan Apa itu sterol? Sterol tumbuhan ialah molekul organik yang terdapat dalam tumbuhan yang telah terbukti secara klinikal boleh menghalang kolestrol dari diserap ke dalam darah Selain daripada makanan, sterol tumbuhan boleh diperoleh daripada suplemen.



                               TASLY DANSHEN PLUS

"Turunkan kolesterol dengan cepat & selamat"


RAWAT & HINDAR KOLESTROL

TASLY DANSHEN PLUS mempunyai fungsi yang berkesan terhadap pengurangan paras lipid darah terutamanya kolestrol. Tasly Danshen Plus, herba Penawar darah Tinggi mampu menangani kedua-dua faktor Pengoksidaan Kolesterol & LDL (Kolesterol Jahat) dalam badan.

Pengambilan Danshen Plus bukan sahaja boleh mengelakkan plak-plak baru daripada terbentuk malah plak-plak lama juga akan "dilarutkan" dan akhirnya mengembalikan keadaan semulajadi saluran darah yang sihat.


SEBARANG PERTANYAAN DAN INFO LANJUT BOLEH HUBUNGI SAYA TERUS DI TALIAN 012 258 7474 / 019 221 9249. 

SEMOGA USAHA INI DAPAT MEMBANTU DAN MEMBERI MANFAAT UNTUK ORANG TERSAYANG ANDA.









No comments: